FANDOM

Darkel (III - beta)

Darkel w wersji beta

Darkel był postacią występującą w GTA III, jednak został on usunięty w fazie beta gry. Był on bezdomnym terrorystą dążącym do zniszczenia gospodarki Liberty City. Podobno możliwe jest spotkanie go nocą na ulicach Portland.

Opis Edytuj

Darkel miał dawać graczowi misje typowo terrorystyczne, których wykonanie prowadziło zazwyczaj do śmierci dużej liczby osób postronnych. Jedyną misją od Darkela, która w lekko zmienionej formie została wprowadzona do wersji finalnej jest misja „Przełamać lody”, w której to misji gracz ma za zadanie ukraść furgonetkę z lodami i z jej pomocą wysadzić w powietrze członków wrogiego gangu. Jedynymi różnicami jest to, że misję tą zleca El Burro, oraz to, że zabija się w niej gangsterów a nie cywili.

Zgodnie z oficjalnymi informacjami siedziba Darkela znajdować miała się w opuszczonym tunelu w Portland. W tunelu tym obecnie można znaleźć członków gangu Darkela uzbrojonych w koktajle Mołotowa.

Darkel

Przywrócony z pomocą modyfikacji model Darkela

Sama postać została usunięta przed wydaniem gry z powodu zamachów na WTC oraz Pentagon (z tego samego powodu zmieniono też malowanie radiowozów, by nie kojarzyły się z wozami NYPD). Innym powodem jego usunięcia była też kontrowersyjność otrzymywanych od niego zadań np: zadanie polegające na wysadzeniu autobusu szkolnego pełnego dzieci.

Model oraz tekstura Darkela nadal znajdują się w plikach gry i możliwe jest przywrócenie go, ale tylko jako zwykłego przechodnia. Niemożliwe jest spotkanie go bez modyfikacji pliku odpowiadającego za spawn postaci, z którego też został usunięty.

Darkel przez Rockstar podczas Q&A został opisany tak:

,,Darkel was just a crazy bum who gave you some crazy missions. They were removed a few months before the game was done and long before 9/11 because they just weren’t as good as the rest of the game, and tonally they were a little odd. He started with 5 missions and they were slowly all cut. When only one or 2 were left, they were all removed as the character just didn’t work alongside the other characters.None of these missions involved blowing up buses of school children although that is a funny rumor!''

Dodatkowo w napisach końcowych zostało napisane że głosu użyczyć miał mu Bill Fiore

Ciekawostki Edytuj

  • Imię Darkel prawdopodobnie pochodzi od słowa „dark” co oznacza „mroczny” lub „tajemniczy”. Możliwe więc, że nie jest to jego imię lecz pseudonim lub ksywka.
  • Model Darkela z ostatecznej wersji gry znacznie odbiega od jego wyglądu w wersji beta.